Ir vėl, ekonomikos Fux’o blogas


Kurt Illetschko: Franšizė

Posted in Knygos sukūrė 4FF on balandžio 1, 2009

Knygoje analizuojamas franšizės verslo modelis aprašant jo teikiamus pliusus, minusus, finansinius franšizės aspektus, visas modelio sutartis, franšizės turėtojo ir naudotojo teises, paskolos galimybes, franšizės rūšys, verslo plano sudarymas ir kita. Matosi, jog autorius turi nemažą patirtį, tačiau knygoje stengiasi aptarti viską, bet glaustai.

Kurt šį verslo modelį laiko ateitimi, tačiau pabrėžia, jog tai nėra lengviausias kelias į sėkmę nors ir turint tvirtą užnugarį. Užnugaris, tai franšizės turėtojo mokymai, pagalba startuojant verslui, formuojant personalą, siekiant plėstis (subfranšizė) ir kita. Pasirenkant franšizės turėtoją svarbu nepakliūti į aferisto pinkles, kaip supratau iš autoriaus, jų gana daug. Pagrindinė pinklė, jog susidomėjus neva perspektyviu verslu ir sumokėjus pradinę franšizės įmoką, steigimo išlaidas viskas gali pasirodyti ne taip jau gražu.

Įstrigo ir tai, jog šiame modelyje puikiai pradėti žaidimą gali tik atvira, pasitikinti kitais asmenybė, nes būtent tai yra franšizės pagrindas. Jeigu tu esi linkęs kurti kažką savo, daryti pagal save, būti nepriklausomas (juk tu atsakingas nuo turėtojo), tai šis modelis ne tau. Visų pirmą reikėtų paklausti savęs, ar tikrai aš to noriu?

Pagrindinis autoriaus pataimas norint pasiekti sėkmę šiame versle yra dalyvauti franšizės narių susirinkimuose, nes iš jų galima gauti didžiausios naudos iš kolegų.

Knygą rekomenduočiau paskaityti galvojantiems ar šiaip besidomintiems vienu iš daugelio tinklinių verslo modelių. Nemažai patarimų nuo ko pradėti, kaip pasiruošti einant į susitikimą su franšizės turėtuju ar banku, kokią verslo tipą pasirinkti atsakant į autoriaus pateiktus klausimus.

Patiko austrijos psichologo ir franšizės santykių eksperto pateiktas franšizės E faktorius, apibūdinantis šešias franšizės stadijas.

1) Stadijoje “Džiugu” franšizės teisių naudotojai būna nervingi, susijaudinę ir aptimistiški.

2) “Moku” stadijoje, kuri prasideda maždaug po metų, naudotojai tampa ypač jautrūs mokėjimams, jiem tai atrodo kaip erzinančios išlaidos, suryjančios pelną.

3) Naudotojas, įžengęs į “Esu” stadiją, pradės galvoti, kad sėkmė yra vien jo paties sunkaus darbo ir pastangų vaisius, o franšizės turėtojo indėlis menkinamas.

4) Stadijoje “Laisvas” pasireiškia noras būti laisvam, tad seka franšizės sistemos išbandymas.

5) Kad naudotojas pereitų į kitą – “Regiu” stadiją, tarp franšizės teisių turėtojo ir naudotojo turi įvykti atviras pokalbis, kurio metu abi pusės privalo iškalusyti viena kitą.

6) Nuo “Regiu” stadijos santykiai natųraliai rutuliojasi į “Mudu” stadiją – tai žingsnis link abipusiškai priklausomo mąstymo. Šiame etape franšizės teisių turėtojas pripažįsta, kad sėkmė lengviau lengviau pasiekiama bendradarbiaujan su frnašizės teisės turėtuju, negu priešinantis jam.

Galite pasiieškoti verslo ir  Jūs tarkim Jungtinei karalystėje.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s


%d bloggers like this: